عیب یابی چیلر جذبی

عیب یابی چیلر جذبی

عیب یابی چیلر جذبی یکی از مباحثی می‌ باشد که می خواهیم‌ به آن بپردازیم. چیلر ها مدل های مختلفی دارند که چیلر‌جذبی یکی از انواع آنها می باشد که بسیار نیز مورد استفاده در فضاهای مختلف است. تا پایان با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی را ارائه دهیم و شما را با مشکلات معمول در این نوع دستگاه ها آشنا سازیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل و حادثه ای بتوانید اقدامی درست و به موقع داشته باشید و از به وجود آمدن ضرر های مالی شدید جلوگیری نمایید.

عیب یابی چیلر جذبی

بررسی چیلر جذبی

چیلر جذبی یک‌ ماشین یا دستگاهی می باشد که با استفاده از منابع گرمایی مثل شعله مستقیم گاز و یا بخار داغ، آب را می تواند سرد کرده و آب سرد شده را به واحدهای دیگر‌مانند هواساز و یا فن کویل برای خنک کاری ارسال نماید. چیلر های جذبی چهار جزء اصلی دارد که شامل موارد زیر می باشد.

اواپراتور: وظیفه اصلی اواپراتور سرد کردن آب برای مصرف های صنعتی و یا ساختمانی است.  جاذب: وظیفه این قسمت نگه داشتن فشار اواپراتور در حالت های خلا می باشد و روش انجام این کار به صورت جذب بخار مبرد تبخیر شده در اواپراتور است. ژنراتور: وظیفه این قسمت نیز غلیظ کردن ماده لیتیوم بروماید به حالت اولیه آن می باشد. چیلر جذبی یک نوع سیستم‌ سرمایشی‌می‌ باشد که برعکس چیلر تراکمی‌ کمپرسور ندارد و از انرژی حرارتی که توسط مشعل به وجود می آید استفاده می‌ کند. چیلرهای جذبی در دو نوع تک اثره و دو اثره وجود دارند که می توان از هر دو آنها استفاده کرد و بهره برد. با توجه به نوع خواسته افراد و فضایی که قصد نصب چیلر را دارند می توانند از این دو مدل استفاده کنند. کندانسور: بخار آبی که از ژنراتور آزاد می شود در این قسمت به صورت مایع تبدیل می‌ گردد. این چهار عضو که نام برده شد از اجزای اصلی چیلر جذبی می‌ باشند‌.

مراحل عیب یابی چیلر جذبی

مراحل عیب یابی چیلر جذبی

وقتی سیستم سرمایشی شما از کار می افتد و یا با مشکلی روبرو می شود باید در قدم نخست به عیب یابی چیلر جذبی و پیدا کردن عیب ها و خرابی های آن بپردازید تا بتوانید  مشکل را برطرف کنید و از بروز ‌مشکلی جدی تر و حاد تر جلوگیری به عمل آورید. عیب یابی چیلر جذبی بسیار مسئله مهم و قابل توجه ای می باشد که باید به آن توجه کرد و با بی دقتی از کنار آن نگذشت.

همواره به یاد داشته باشید که عیب یابی چیلر جذبی را باید به صورت اصولی و درست انجام دهید تا در تعمیر آن با مشکلی روبرو نشوید.

عیب یابی چیلر جذبی کاری سخت و دشوار و پیچیده می باشد که نیازمند وجود متخصصین و تکنسین های با تجربه در این زمینه است. در عیب یابی چیلر جذبی باید تمام موارد بررسی و اندازه گیری شود تا بتوان مشکلات را متوجه شد و به صورت درست و اصولی به عیب یابی چیلر جذبی پرداخت و آن را برطرف کرد. ایجاد یک سری مشکلات در چیلر جذبی معمول می‌باشد که  در ادامه به انواع آنها می پردازیم تا در صورت بروز هر کدام از این موارد بتوانید سریع اقدام‌ کنید.

نداشتن سرمایش کافی، کاهش پیدا کردن وکیوم در زمان خاموش بودن سیستم، عملکرد نادرست و نامناسب پرج، پایین بودن ظرفیت چیلرها، در زمان خاموش بودن دستگاه حالت کریستالی به خود می‌ گیرد، افت شدید جاذب و … مواردی می باشد که جزو مشکلات معمول چیلرهای جذبی می باشد و باید به آن بسیار توجه و دقت کرد.

در صورت بروز هر یک از اتفاقاتی‌ که ذکر شد باید عیب یابی چیلر جذبی انجام شود تا بتوان در سریع ترین زمان ممکن و به صورت اصولی این مشکلات را برطرف نمود تا افراد متحمل پرداخت هزینه های سنگین و گزاف نیز نشوند.

چیلر جذبی

بررسی علت های احتمالی

یکی از موارد در عیب یابی چیلر جذبی تولید نکردن سرمایش می‌ باشد که می توان علت احتمالی آن را نشتی منبع، رسوب داشتن لوله ها، کوتاه بودن زمان کارکرد چیلر، یخ زدن کویل اواپراتور، جریان نداشتن هوا در اواپراتور و کوچک بودن دستگاه چیلر دانست.

از دیگر عیب های چیلر جذبی عدم درست کار کردن پرج می باشد. علت های به وجود آمدن این مشکل درست قرار نگرفتن شیر های پرج، کریستال کردن پرج و بالا رفتن مواد غیر قابل تقطیر در پرج می باشد. مشکل بعدی، کاهش وکیوم هنگام خاموش بودن دستگاه می باشد که به علت نشتی در سیستم، عدم کارکرد پرج و کم شدن مواد بازدارنده می باشد. 

از موارد دیگر در عیب یابی چیلر جذبی کاهش ظرفیت را می توان نام برد. که وجود این مشکل  به دلیل مواردی مانند افت شدید جاذب، رسوب داشتن لوله ها، تنظیم‌نبودن شیر کنترل ظرفیت، نیاز داشتن به اکتیل الکل و … می باشد. پایین بودن فشار نیز به علت نصب یونیت در فضاهای بسیار سرد و یا کاهش گاز مبرد در سیستم است. تمام‌ موارد بالا از مشکلات معمول و متداول در انواع چیلر جذبی می باشد که باید به صورت درست عیب یابی چیلر جذبی انجام شود تا بتوان مشکلات به وجود آمده را نیز به درستی برطرف کرد.

چیلر جذبی

جمع بندی در رابطه با عیب یابی چیلر جذبی

عیب یابی چیلر جذبی کاری می باشد که افراد متخصص و تکنسین های با تجربه می توانند آن را انجام دهند. عیب یابی چیلر جذبی را هر فرد غیر متخصصی نمی تواند انجام دهد زیرا ممکن است سبب بروز مشکلات جدی تری در این وسیله شود. امکان دارد با انجام یک حرکت نادرست کل دستگاه و عملکرد آن با مشکل روبرو شود و دیگر متخصصین نیز نتوانند آن را درست و تعمیر کنند. هر از گاهی بهتر است از‌متخصصین و تکنسین های مرتبط در این حیطه کمک گرفت و این وسایل را سرویس کرد. این کار به افزایش طول عمر این دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. چیلر ها وسایل مهمی در زندگی افراد می باشند که در صورت بروز هرگونه مشکلی باید به صورت درست و اصولی عیب یابی شوند. در بالا سعی شد تا حدودی در رابطه با عیب یابی چیلر جذبی صحبت کنیم و شما را با یک سری از‌معایب معمول این دستگاه ها آشنا سازیم.

در صورت بروز هرگونه مشکلی بهتر است با متخصصین عیب یابی چیلر ها تماس بگیرید و از آنها برای رفع مشکل کمک بگیرید. امروزه هستند شرکت هایی که در این زمینه تخصص بالایی دارند و از‌ تکنسین های حرفه ای نیز برخوردار می باشند تا در صورت بروز مشکل بتوانند شما را کمک و راهنمایی کنند.

متخصصین و مشاورین شرکت جهان تهویه اعتماد نیز در خدمت شما هستند تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنند.در صورت نیاز جهت برقراری ارتباط با مهندسین با به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

شما بزرگواران می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات وبسایت جهان تهویه اعتماد با انواع سیستم های تهویه مطبوع تولید شده در شرکت جهان تهویه نیز آشنا شده و کاتالوگ فنی آن را نیز دانلود و مشاهده فرمایید.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با سیستم‌های تهویه مطبوع به دیگر مقالات ما در صفحه مقالات علمی مراجعه فرمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ بررسی و عیب یابی چیلر ها با فیلتر شکن روی این لینک کلیک کنید.

دانلود مقاله
برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *