انواع فن در تهویه مطبوع

انواع فن در تهویه مطبوع

انواع فن در تهویه مطبوع

انواع فن در تهویه مطبوع به دو صورت فن فوروارد و فن  بکوارد می باشد.  البته فن فوروارد را نوعی فن سانتریفیوژ می توان دانست که شکل ظاهری آن کمی‌ خاص و جالب می باشد. در این نوع فن پروانه های آن تیغه ایی با انحنای رو به جلو دارند. جهت آن انحنا ها به صورت ساعت گرد می باشد. همچنین به همین دلیل این نوع فن توانایی زیادی در جابجایی هوا دارد. فن ها انواع مختلفی دارند که می توان به نوع خانگی و صنعتی آن اشاره کرد. این دو نوع فن یک سری اشتراک هایی با هم دارند اما در اصل فن های صنعتی به علت اینکه هوای بیشتری جابجا می کنند از قدرت زیادی نیز برخوردار می باشند.

فن سانتریفیوژ: این نوع فن را می توان یک فن بسیار قوی و کاربردی دانست. از این نوع فن برای محیط های کارگاهی، کارخانجات، مرکز های تجاری و اداری و… استفاده می شود.

فن فوروارد: این نوع فن نیز با توجه به عملکردی که دارد یکی از فن های سانتریفیوژ به حساب می آید.

بررسی تفاوت ظاهری  فن فوروارد و فن بکوارد

در بالا به انواع فن در تهویه مطبوع پرداختیم حال به تفاوت های ظاهری آنها می‌ پردازیم. تفاوت ظاهری فن فوروارد و فن بکوارد را می توان شکل و ظاهر پروانه های این دو نوع فن دانست. در نوع بکوارد تیغه پروانه ها به شکل انحنا رو به عقب و در جهت خلاف عقربه های ساعت می باشد. اما در فن فوروارد تیغه پروانه ها به سمت جلو و در جهت عقربه های ساعت است. البته نمی توان این شکل و جهت حرکت را ثابت دانست. تمام این موارد با توجه به طراحی و کارکرد این نوع فن ها می تواند متغیر باشد و تغییر کند.

 

فن بکوارد

هر دو این فن ها به منظور تهویه هوای‌ محیط تولید شده اند. انواع فن در تهویه مطبوع را باید با توجه به هدف و نیاز و همچنین با توجه به محل نصب آن انتخاب کنیم.  در بالا در رابطه با تفاوت های ظاهری این دو نوع فن صحبت کردیم حال می خواهیم تفاوت های اصلی این دو فن را بیان کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

اولین تفاوت این دو فن شکل ظاهریشان می‌ باشد. شکل ظاهری و جهت حرکت این دو نوع فن با هم تفاوت های زیادی دارند. تفاوت بعدی تعداد پره های این دو نوع فن می باشد. تعداد پره های فن فوروارد نسبت به فن بکوارد بیشتر است. با توجه به انحنای تیغه و جهت حرکت عقربه های آن فن فوروارد هوای بیشتری را نسبت به فن بکوارد جابجا می‌کند.  در فن فوروارد نسبت به فن بکوارد، سرعت کمتری برای تولید هوا نیاز است. سرو صدایی که توسط فن بکوارد به وجود می آید در مقایسه با فن فوروارد کمتر است.

در بالا در رابطه با تفاوت های این دو نوع فن صحبت کردیم حال به یک‌جمع بندی در این رابطه می‌ پردازیم.

جمع بندی در رابطه با انواع فن در تهویه مطبوع

در رابطه با انواع فن در تهویه مطبوع صحبت کردیم و مدل های آن را نام بردیم. این فن های انواع و اقسام‌ مختلفی دارند که با توجه به نوع فضا و کارکرد آنها و همچنین قصد و هدفی که اشخاص از نصب این نوع فن ها دارند انتخاب می شوند. هر کدام از این فن ها شکل ظاهری مختلفی دارند، همچنین بر اساس شکل ظاهری شان می توان گفت عملکرد متفاوتی نیز دارند. انواع فن در تهویه مطبوع بسیار زیاد و متنوع می باشد. با کمی تحقیق در این رابطه می توانید با انواع و اقسام مدل های آن آشنا شوید. با توجه به کارایی آن می توانید یکی از آنها را برای فضای مد نظر انتخاب کنید.

البته مشورت گرفتن از افراد متخصص در این زمینه نیز‌می تواند به افراد کمک بزرگی‌ کند تا بتوانند انتخاب درست و مناسبی داشته باشند. به این صورت می توانند با یک دید باز و داشتن آگاهی اقدام به خرید این وسیله کنند و در بین انواع فن در تهویه مطبوع بهترین آن را با توجه به نیاز خود خریداری کنند. همچنین نصب این نوع وسایل را نیز باید به دست افراد متخصص در این زمینه سپرد. استفاده از نیروی متخصص و کاربلد سبب می شود که یک وسیله مناسب با توجه به نیاز فرد خریداری و نصب شود و تا سالیان سال افراد بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

 

متخصصین و مشاورین شرکت جهان تهویه اعتماد در خدمت شما هستند تا شما عزیزان را یاری کنند.در صورت نیاز جهت برقراری ارتباط با مهندسین ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

شما بزرگواران می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات  با انواع سیستم های تهویه مطبوع تولید شده در شرکت جهان تهویه اعتماد نیز آشنا شده و کاتالوگ فنی آنها را نیز دانلود و مشاهده فرمایید.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با سیستم‌های تهویه مطبوع به دیگر مقالات ما در صفحه مقالات علمی مراجعه فرمایید.